لوگو چیست و چرا بیزنس شما نیاز  به یک لوگو دارد؟

مهم ترین بخش و شروع یک کسب و کار لوگو و نماد آن است اکثر افرادی که قصد راه اندازی بیزنس و کسب و کاری دارند اولین قدمی که به آن فکر میکنند طراحی لوگو  آن است.

شما به عنوان یک صاحب کسب و کار قطعا باید در اول کار به فکر طراحی لوگو خود باشید البته اولین قدم پیدا کردن اسم برند شماست بدون اسم برند لوگویی هم در کار نیست! خوب فرض میکنیم که شما اسم برند رو انتخاب کردید حالا به این فکر میکنید که اصلا چرا به لوگو نیاز دارید ؟

چرا به لوگو نیاز دارید ؟

لوگو بخش جدایی ناپذیر یک بیزنس است و وظیفه ساخت هویت بصری یک را  شرکت دارد هرکس با دیدن و  مشاهده لوگو شما به هویت برند شما پی میبرد کاربر اگر لوگوی شما  را مشاهده کند و آن لوگو حرفه ای باشد قطعا دید او نسب به برند شما حرفه ای است. بیاید مثالی برای این قضیه بزنیم تا به حال به لوگو ی برند های معروف و حرفه ای نگاه کرده اید ؟ آیا از دیدن لوگو آن ها لذت نمیبرید آیا این لوگو ها در خاطر شما باقی نمانده است؟ آیا کسی هست که نداند لوگو شرکت نایک و یا بنز چه شکلی است ؟ قطعا این کمپانی درک بسیار زیادی از برند خود دارند و میدانند چقدر لوگو برای یک کمپانی مهم است. پس چرا شما از این ظرفیت برای معرفی بهتر برند خود استفاده نکنید ؟ آیا میدانید در کشور ما بسیاری از لوگو ها بدون ایده قبلی و بدون دقت ساخته میشوند ؟ آیا میدانید طراحی یک لوگو ماندگار باعث توسعه کسب و کار شما میشود؟ پس بیاید کمی منطقی تر مسئله طراحی لوگو را بررسی کنیم

لوگو هویت بصری یک سازمان

لوگو سازنده برند شماست و میتواند به صورت های مختلفی طراحی و الهام گرفته شود لوگو میتواند با موضوع کسب و کار شما مشترک و یا الهام گرفته شده از یک سنبل ملی باشد برای مثال لوگو نایک الهام گرفته شده از بال الهه یونان است اگر به مفهوم لوگو های معروف مخصوصا لوگوی شرکت های خودروسازی رجوع کنید میتوانید از مفهوم های جالب نماد های آن شرکت ها با خبر شوید

طراحی لوگو در بیوتی دیزاین

تیم بیوتی دیزاین با رعایت و بررسی موضوع کاری و کسب و کار شما اقدام به طراحی لوگو میکند.اصول و استانداردی که  در لوگو های بیوتی دیزاین وجود دارد همان استاندارد بین المللی هست که در کمپانی های بزرگ طراحی لوگو رعایت میشود از نکات این اصول میتوان به

اصول رنگ در طراحی لوگو

رنگ ها اساسا یکی از مهم ترین بخش های طراحی لوگو را تشکیل میدهند هر رنگ یک مفهوم را دارد مفهوم رنگ ها و تاثیر گذاری آن بر احساسات افراد در تمام دنیا مشترک است اگر دقت کنید لوگو تمامی فست فود ها دارای یک طیف رنگی قرمز است زیرا رنگ قرمز اشتها آور است

مقیاس پذیری در در طراحی لوگو

یکی دیگر از مهم ترین نکات در طراحی لوگو رعایت مقیاس پذیری لوگو ها است این واژه به این معناست که شما باید لوگو را طوری طراحی کنید که با افزایش و کاهش سایز آن جزییات شکل بدی پیدا نکنند مثلا بعضی از لوگو ها دارای جزییات کوچک زیادی هستنند این نوع لوگو ها زمانی که کوچک شوند دیگر نمیتوان جزییات آن را دید مثلا پروفایل اینستا گرام یک شرکت را در نظر بگیرید زمانی که یک لوگو به آن اندازه کوچک شود آیا آن جزییات کوچک دیده میشود؟ همچنین بر عکس این قضیه یعنی حالت بزرگ لوگو هم وجود داشته باشد که شما با بزرگ کردن آن باعث میشوید که اجزایی در لوگو ضاحر شوند که  در ذوق بیننده بزنند

چارچوب مربعی لوگو

یک لوگو نماد خیلی عریض و یا خیلی طویل باشد زیرا این نوع لوگو ها را نمیتوان در همه جا استفاده کرد اصول قرار گیری اجزا در طراحی لوگو به صورتی است که میباست لوگو در یک مربع جا داده شود که بتوان از آن به راحتی در تمام فضا ها استفاده کرد

سبک های طراحی لوگو

در شرکت بیوتی دیزاین معمولا لوگو ها به ۳ سبک طراحی میشوند و اکثر لوگو های موجود در جهان نیز جزو همین سبک ها هستنند

سبک نوشتاری لوگو

در این سبک طراحی لوگو به صورت نوشتاری و فانتریک طراحی میشود یعنی نوشته فارسی و یا انگلیسی شما لوگو شما خواهد بود این نوع سبک طراحی برای کمپانی هایی مناسب است که میخواند اسم برند خود را در دهن مخاطبان بگنجانند از این نوع سبک لوگو ها میتوان به لوگو کوکا کولا و ایران خودرو اشاره کرد

سبک نماد لوگو

این سبک در بسیاری از لوگو های معروف دنیا استفاده شده و راحت تر به خاطر سپرده میشود زیرا حافظه تصویری انسان قوی ترین است و نماد ها خیلی راحت به خاطر سپرده میشوند از این سبک لوگو میتوان به لوگو توییتر و همچنین لوگو نایک و آرم ماشین ها اشاره کرد

سبک ترکیبی در لوگو

مناسب ترین سبک برای اکثر کمپانی ها این سبک میباشد زیرا هم میتوانند اسم برند خود را به نمایش بگذارند و هم میتوانند نماد بیزنس خود را نمایش دهند این نماد میتواند با موضوع کسب و کار شما متناسب و یا یک نماد سمبلیک باشد

نرم افزار هایی استفاده شده در برای طراحی لوگو

بسیار از کسانی که به تازگی طراح لوگو شده اند جواب این سوال که بهترین نرم افزار برای طراحی لوگو چیست و بهتر است یکی از درگیری های ذهنی آن ها است تمامی نکاتی که در بالا گفته شد همچنین برای پیاده سازی این نکات باید از یک نرم افزار مخصوص طراحی لوگو استفاده کرد خیلی از افراد از نرم افزار فتوشاپ برای طراحی لوگو خود استفاده میکنند اما ماهیت این نرم افزار چیز دیگری است برخی دیگر از نرم افزار های آماده طراحی لوگو مثل نرم افزار AAA LOGO استفاده میکنند که طرح های پیشفرضی درون خود دارد و شما میتوان با انتخاب یک نماد آماده اسم برند خود را زیر آن بنویسی اما آیا این جزو اصول طراحی لوگو است ؟ بهترین نرم افزار هایی که برای طراحی لوگو معرفی شده است Adobe Ilustrator و Corel Draw هستنند که خروجی این نرم افزار ها به صورت وکتور است و با کاهش و یا افزایش سایز هیچ تغییری در کیفیت لوگو به وجود نخواهد آمد  بیوتی دیزاین با در نظر گرفتن اصول و خروجی مناسب با این نرم افزار ها اقدام به طراحی لوگو شما میکند

مراحل ثبت سفارش و طراحی لوگو در بیوتی دیزاین

بیوتی دیزاین با کم کردن مراحل های اضافی از سایت ثبت سفارش شما مشتری گرامی را بسیار آسان کرده است

شما میتوانید با استفاده از تلگرام و یا واتس آپ به راحتی سفارش خود را ثبت بفرمایید و پیگیر مراحل سفارش در آن جا باشید مراحل سفارش شما به شرح زیر میباشد

مرحله اول طراحی لوگو: ایده پردازی و ایجاد طوفان مغزی

در این مرحله تیم طراحی لوگو بیوتی دیزاین در یک جلسه ایده های خود را برای کمپانی مورد نظر شما بیان میکنند و به بحث و گفتگو میپردازن این گفتگو منجر به ایجاد طوفان مغزی میشود و در نهایت نتیجه گیری برای تولید اتد کاغذی در لوگو گرفته میشود

مرحله دوم طراحی لوگو:ارائه اتد های کاغذی

بعد از به نتیچه گیری در مورد ایده طراحی شروع به  زدن اتد های کاغذی میشود در این مرحله ممکن است بیش از ۲۰ عدد اتد کاغذی برای یک لوگو زده شود تا به مناسب ترین طرح ممکن برسیم اتد های طراحی لوگو میتواند در سبک های مختلفی مثل ترکیبی و نوشتاری بسته به سلایق مشتری زده شود  در نهایت از بین این اتد های کاغذی مناسب ترین اتد انتخاب شده و برای نرم افزاری شدن انتخاب میشود

مرحله سوم طراحی لوگو:طراحی اتد نرم افزاری لوگو

در این مرحله با استفاده از نرم افزاری های حرفه ای اقدام به نرم افزاری کردن اتد کاغذی لوگو میشود و لوگو در این مرحل میتواند با رنگ سازمانی شما هماهنگ شود و تا بتوانید هویت سازمانی خود را درون لوگو بگنجانید اتمام این مرحله پایان طرح اولیه لوگو است که برای مشتری ارسال میشود اون میتواند درخواست اصلاح دهد تا لوگو با کمی تغییر رنگ و یا تغییر المان های درون لوگو مطابق با میل مشتری شود