لوگو یک نماد ساده از نام و یا علائم دیداری است.
این علائم دیداری میتواند علائم و نشانه هایی،مربوط به حوزه های کسب وکاری باشند. یک لوگو خوب ،می تواند با طراحی دقیق و صحیح و رعایت حداقل ها،که نقش مهمی در ایجاد وطراحی لوگو دارند،گام ها و قدم های یک مجموعه را محکم و موفق سازد.طراحی دقیق و صحیح لوگو می تواند تنها فقط با یک بار دیدن در ذهن مخاطب ماندگار باشد و تاثیر بگزارد

هدف لوگو چیست؟

داشتن لوگو هدف های مختلف و زیادی دارد. مهم ترین هدف لوگو،موفقیت و دیده شدن یک برند است. جلب نظر و تاثیر گذاری بر روی ذهن مخاطب یکی دیگر از هدف های یک لوگو برای یک برند و کسب و کار است. یکی دیگر از اهداف لوگو،جلب اعتماد و برقراری روابط تجاری بهتر و شناخت برند و کسب و کار است

مرتبط: آیا شما یک اهداف تنظیم و یا چشم انداز هستید؟

2. اهمیت لوگوها

لوگوها به این دلیل قابل اهمیت هستند که یک از کسب وکار را به نمایش میگذارند. بعد از طراحی لوگو مهم ترین مرحله، مرحله رنگ آمیزی لوگو است. رنگ ها کمک میکنند که لوگو مفهوم خود را بهتر به مخاطب برساندچهره کلی و مختصر

3.لوگو یا لگو…؟

“لگو”: یک نوع اسباب بازی که توسط یک گروه به نام «لگو» در شهر بیلوند دانمارک ساخته و تولید میشود.
“لوگو”: یک نماد و نشانه و یا یک طرح گرافیکی است.
“لوگوها برای شرح علائم ها هم مورد استفاده قرار میگیرند.”
علائمی چون لباس ها و پوشاک – لباس های نیروهای انتظامی و نظامی – پرچم ها – در ورزش – صنعت و در ورزش 

مؤثرترین و کارآفرینان، خستگی را به عنوان قاتل موفقیت آمیز نشان می دهند، به همین دلیل آنها مطمئن هستند که هرگز خسته نمی شوند. و آنها با خوشحالی ساعت های بی پایان کار می کنند و کاری را که دوست دارند انجام می دهند. آنها عادت کرده اند که در مورد همه چیز در زندگی و در حوزه کاری خود، باز و کنجکاو باشند. “الیوس اسمیت ، بنیانگذار و مدیرعامل

ویژگی های یک لوگو

منحصر به فرد بودن یکی از مهم ترین و اصلی ترین ویژگی های یک لوگو است
برای طراحی یک لوگو منحصر به فرد مراحل و تکنیک های مختلفی وجود دارد: